Plug & Play oljedimmfilter – Introducerar AW-serien

Lidköping, Sverige september 2025 – Absolent lanserar AW-serien, en ny generation maskinmonterade filterenheter för oljedimma. AW-serien är lätt, kompakt och enkel att installera. Den är utvecklade för att prestera i produktionsmiljöer där höga precisionskrav kombineras med begränsat utrymme.

 

Det Osynliga Hotet: Hur Oljerök Påverkar Din Hälsa

Du ser den inte. Men med varje andetag följer oljerök med in i kroppen.

Dimma och Rök: Därför är Skillnaden Avgörande

Oljedimma och oljerök kan verka lika. Men deras beteende, och risken de innebär, skiljer sig tydligt åt. Utan precisionsfiltrering påverkas både luftkvalitet och systemprestanda.

I fokus: Hållbarhet & Förpackning

Absolent har uppdaterat förpackningarna för Aline-serien med fokus på hållbarhet och effektivitet. Från och med den 25 mars 2024 kommer alla beställningar att levereras i lättare förpackningar, utformade för att minska produkternas koldioxidavtryck.

Absolent presenterar nästa nivå av lösningar för ren luft

Lidköping, februari 2023 – Absolent lanserar en ny produktserie: Aerity är en ny, kraftfull filterenhet för industriella processer som garanterar ren luft i minst 8 760 drifttimmar. Den ökande medvetenheten och kunskapen om de effekter som luftföroreningar kan ha på vår hälsa har lett till att Absolent utvecklat Aerity – för en säkrare arbetsmiljö, optimerad energiförbrukning och minimerat CO2-avtryck.

Absolent lanserar digital utrustning för ren luft

Absolent AB lanserar en ny produktserie, Asmart, för att digitalt koppla upp oljedim- och oljerökfilter.

We Are Part of Absolent Air Care Group

Absolent Air Care Group is a global air cleaning group that provides customized solutions for production processes. The Group’s know-how and solutions enhance quality of life and enable better business performance.

Absolent utökar verksamheten med försäljningskontor i Norge

Absolent AB, dotterbolag till Absolent Group AB, har beslutat att öppna en filial i Kongsberg, Norge. Beslutet har tagits för att tillgodose den ökande efterfrågan vi ser från norska marknaden och komma närmare både existerande och nya kunder.